Link-building
Pouze kvalitní zpětné odkazy pomohou k dlouhodobému růstu pozic webu v internetových vyhledávačích.
Co umíme
Linkbuilding lze přeložit jako budování zpětných odkazů a jde o velmi důležitou součást optimalizace pro internetové vyhledávače. Vyhledávače podle kvality a počtu zpětných odkazů určují pozici webu ve výsledcích vyhledávání.
Jak postupujeme při linkbuildingu?
- na úvod potřebujeme vědět, v jakém oboru se pohybujete a jaká je cílová skupina
- následuje analýza klíčových slov
- navrhneme strategii získávání zpětných odkazů
- převezmeme kontrolu webu s ohledem na chyby z hlediska vhodnosti pro linkbuilding
- registrujeme web do různých katalogů a vyhledávačů
- zařídíme výměnu odkazů s dalšími webovými stránkami (link exchange)
- umístíme placené zpětné odkazy
- obstaráme záložkování neboli bookmarking
- nemůže chybět ani účast v diskuzích, na fórech a komentování na weblozích
- napíšeme a publikujeme články na online magazínech
- postaráme se o nepřímý linkbuilding (budování podpůrných webů s unikátním obsahem)
Jak je z uvedeného postupu zřejmé, nejedná se o obyčejnou výměnu odkazů, ale jde o komplexní činnost, která se prolíná i s ostatními složkami internetového marketingu.
Kdy je linkbuilding efektivní?
- při umístění zpětných odkazů na relevantní a tematicky příbuzné webové stránky
- při umístění zpětných odkazů na stránky s kvalitním obsahem
- při umístění zpětných odkazů na dobře hodnocené weby
Zakázané optimalizační techniky
- cybersquatting – vydávání se za jiný subjekt s úmyslem na něm parazitovat
- doménová farma – tvorba většího množství domén 2. řádu a subdomén
- keyword stuffing – přeoptimalizovaný text s příliš vysokým počtem klíčového slova nebo fráze
- cloaking – maskování obsahu, aby robot viděl jiný obsah než běžný uživatel
- nepřirozené odkazy – na stránce by se měl nacházet přiměřený počet odkazů, umisťování předplacených odkazových lišt a dalších výměnných odkazových systémů do HTML kódu se považuje za snahu o manipulaci