PPC reklama
Nástroj internetového marketingu s možností okamžitého spuštění
![](https://seotym.cz/wp-content/uploads/2017/02/ppc-img-1.png)
Co umíme
Jako PPC reklama se označuje model platby za internetovou reklamu, kdy PPC je zkratkou pro slova Pay-Per-Click, což znamená, že platíte za každé prokliknutí odkazu. Jedná se o efektivní způsob reklamy a její účinek je okamžitý. Z dlouhodobého hlediska je však cenově výhodnější SEO optimalizace.
Výsledky PPC reklamy jsou výborně měřitelné a návratnost vkladu je poměrně vysoká. Reklama se zobrazuje kontextově, uvidí ji tedy pouze uživatelé hledající produkty nebo služby, jež klient inzeruje.
Výhody PPC kampaně
- přesné míření díky kontextovému zobrazení a výběru vhodných klíčových slov
- platba za výkon – zaplatíte jen za kliknutí na reklamu, máte tedy pod kontrolou, kolik financí chcete do PPC investovat
- nižší cena za proklik – cena PPC je poměrně nízká, ale musí se dobře vybrat klíčová slova a kampaň pravidelně sledovat
- široký výběr formátů reklamy – zde se skutečně meze nekladou, lze zvolit například flashový či statický banner, textový odkaz, video reklamu nebo kombinaci textu a obrázku
- sledování úspěšnosti – PPC kampaň vykazuje nejlepší přehled o efektivitě vynaložených peněz, v zásadě si můžete ověřit, kolik vás stojí jeden návštěvník webu
- flexibilita – všechno funguje rychle, spolehlivě a s velkými výsledky, kromě toho se dá kdykoliv upravit
![](https://seotym.cz/wp-content/uploads/2017/02/ppc-img-2.png)
Kam zamířit reklamu
PPC reklamu není vhodné umístit kamkoliv, cílový prostor pro umístění reklamy je nutné pečlivě vybírat tak, aby měla maximální efekt.
- PPC reklama v sociálních sítích – efektivní v situacích, kdy je vhodné zacílit na určitou cílovou skupinu dle věku, zájmů nebo profesního postavení (Facebook, LinkedIn apod.)
- PPC reklama ve vyhledávačích – využijí ji e-shopy a firemní webové stránky, jež potřebují najít nové zákazníky, kteří budou hledat konkrétní služby a produkty
- PPC reklama v obsahové síti – obsahuje největší možnosti formátů reklamy a dovoluje oslovit široké spektrum uživatelů
- PPC reklama v porovnávačích zboží – představuje velice efektivní způsob propagace pro e-shopy, jež potřebují oslovit uživatele v závěrečné fázi nákupního procesu, kdy je nejvyšší pravděpodobnost nákupu
Jak budeme postupovat?
- nejdříve si ujasníme cíle a očekávání od PPC kampaně
- dopředu si stanovíme rozpočet a cenové rozmezí
- přichystáme kampaň, inzeráty a vymyslíme klíčová slova
- nastavíme rozšíření, remarketing, měření a parametry hodnocení
- budeme sledovat návratnost investice a konverzní poměr
- výsledkem bude růst návštěvnosti a ziskovosti webových stránek
![](https://seotym.cz/wp-content/uploads/2017/02/ppc-img-3.png)