Optimalizace konverzního poměru
Pouze analýzy, testování a pravidelné měření hodnot směřují k efektivní optimalizaci konverzního poměru
Co umíme
Řada webových stránek se potýká s tím, že je sice navštíví množství návštěvníků, ale pouze malé procento z nich realizuje objednávku. Zmíněnou problematikou se zabývá optimalizace konverzního poměru, díky které lze zajistit nárůst tržeb.
Výsledná míra konverzí má vliv rovněž na návratnost investic z veškerých kanálů internetového marketingu. Platí rovnice – čím vyšší je míra konverzního poměru, tím vyšší je návratnost investic (ROI).
Konverzní poměr určuje procento návštěvníků webových stránek, kteří dokončí konverzi (realizují objednávku, vyplní kontaktní formulář apod.). Konverzní poměr lze vypočítat dle vzorce: (počet konverzí / počet návštěvníků)*100.
Jaký postup realizujeme během optimalizace konverzního poměru?
- provedeme analýzu projektu, zjistíme požadavky a potřeby
- realizujeme analýzu konkurence
- zvolíme, co přesně se bude optimalizovat
- společně si určíme priority
- provedeme návrh změn na základě zjištěných faktů
- nastavíme vhodné analytické nástroje k měření (např. Google Analytics)
- spustíme testy, jež průběžné kontrolujeme
- po seskupení určitého penza dat provedeme vyhodnocení
- jestliže bylo testování úspěšné, připravíme podklady ke změnám
- testování dokončíme a v případě spokojenosti a zájmu můžeme celý postup zopakovat
Je však nutno pamatovat, že optimalizace konverzního poměru trvá vždy v závislosti na velikosti projektu a délce měření. Standardem však bývá doba kolem tří až šesti měsíců. Ovšem i malé změny se mohou viditelně ukázat na míře konverze a klidně mohou vytvořit i rozdíly v desítkách či stovkách procent oproti původnímu stavu.
Jaké jsou hlavní cíle optimalizace konverzního poměru?
- zvýšení obratu
- zefektivnění návratnost investic
- vylepšení uživatelské orientace (lepší orientace návštěvníků vede k jednoduché a intuitivní cestě ke konverzi)
Díky kvalitním a ověřeným nástrojům získáte spoustu dat pro rozhodování a zvýšení konverzního poměru. Díky spoustě testů jsou získané výsledky naprosto relevantní. Nárůst počtu zakázek a objednávek má vždy pozitivní vliv na podnikání.