PPC reklama
Nástroj internetového marketingu s možností okamžitého spuštění
Co umíme
Jako PPC reklama se označuje model platby za internetovou reklamu, kdy PPC je zkratkou pro slova Pay-Per-Click, což znamená, že platíte za každé prokliknutí odkazu. Jedná se o efektivní způsob reklamy a její účinek je okamžitý. Z dlouhodobého hlediska je však cenově výhodnější SEO optimalizace.
Výsledky PPC reklamy jsou výborně měřitelné a návratnost vkladu je poměrně vysoká. Reklama se zobrazuje kontextově, uvidí ji tedy pouze uživatelé hledající produkty nebo služby, jež klient inzeruje.
Výhody PPC kampaně
- přesné míření díky kontextovému zobrazení a výběru vhodných klíčových slov
- platba za výkon – zaplatíte jen za kliknutí na reklamu, máte tedy pod kontrolou, kolik financí chcete do PPC investovat
- nižší cena za proklik – cena PPC je poměrně nízká, ale musí se dobře vybrat klíčová slova a kampaň pravidelně sledovat
- široký výběr formátů reklamy – zde se skutečně meze nekladou, lze zvolit například flashový či statický banner, textový odkaz, video reklamu nebo kombinaci textu a obrázku
- sledování úspěšnosti – PPC kampaň vykazuje nejlepší přehled o efektivitě vynaložených peněz, v zásadě si můžete ověřit, kolik vás stojí jeden návštěvník webu
- flexibilita – všechno funguje rychle, spolehlivě a s velkými výsledky, kromě toho se dá kdykoliv upravit
Kam zamířit reklamu
PPC reklamu není vhodné umístit kamkoliv, cílový prostor pro umístění reklamy je nutné pečlivě vybírat tak, aby měla maximální efekt.
- PPC reklama v sociálních sítích – efektivní v situacích, kdy je vhodné zacílit na určitou cílovou skupinu dle věku, zájmů nebo profesního postavení (Facebook, LinkedIn apod.)
- PPC reklama ve vyhledávačích – využijí ji e-shopy a firemní webové stránky, jež potřebují najít nové zákazníky, kteří budou hledat konkrétní služby a produkty
- PPC reklama v obsahové síti – obsahuje největší možnosti formátů reklamy a dovoluje oslovit široké spektrum uživatelů
- PPC reklama v porovnávačích zboží – představuje velice efektivní způsob propagace pro e-shopy, jež potřebují oslovit uživatele v závěrečné fázi nákupního procesu, kdy je nejvyšší pravděpodobnost nákupu
Jak budeme postupovat?
- nejdříve si ujasníme cíle a očekávání od PPC kampaně
- dopředu si stanovíme rozpočet a cenové rozmezí
- přichystáme kampaň, inzeráty a vymyslíme klíčová slova
- nastavíme rozšíření, remarketing, měření a parametry hodnocení
- budeme sledovat návratnost investice a konverzní poměr
- výsledkem bude růst návštěvnosti a ziskovosti webových stránek