Seo analýza
Hloubkový rozbor webových stránek z pohledu optimalizace pro vyhledávače (SEO) je prvním krokem ke zvýšení jejich návštěvnosti.
Co umíme
SEO analýza patří k velice dobrým nástrojům, s nimiž si lze ověřit, jestli web nemá nedostatky z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Díky analýze dostanete jasnou představu o nedostatečně využitém potenciálu webu z pohledu optimalizace pro vyhledávače..
Jakým způsobem probíhá analýza SEO?
- získání základních informací o webových stránkách (účel, cílová skupina, konkurence apod.)
- zpracování analýzy – většinou jsou potřeba zhruba tři týdny od dodání podkladů
- zaslání analýzy a případná konzultace kvůli vysvětlení nejasností a návrhu řešení
Analýza by se měla zaměřovat na veškeré podstatné aspekty webových stránek, které by jen trochu mohly ovlivnit úspěšnost ve vyhledávačích. Poskytne kompletní zhodnocení kvality zpracování webu vyhledávači.
Při SEO analýze se kromě dalšího zaměřujeme na
- objevení důležitých klíčových slov
- analyzování struktury webových stránek
- titulky, nadpisy a popisy
- rychlost stránek
- strukturu adres
- nevhodné a zakázané postupy
- mobilní SEO
- nastavení přesměrování
- analyzování veškerých problémů s webem
- cílení podstránek na vhodná slova
- zdrojový kód
- strukturovaná data
- obsah stránek a duplicitu
- odkazování a indexaci vyhledávači
- mapu stránek
- přístupnost pro vyhledávače
- kanonizaci a stránkování
- optimalizaci obrázků
Co zákazník dostane?
- zhodnocení kvality analyzované webové stránky
- vyhodnocení množství a kvality zpětných odkazů
- popis objevených nedostatků i s vysvětlením jejich důsledků
- seřazení nedostatků podle jejich závažnosti
- rozbor klíčových slov, na něž je vhodné se zaměřit
- analýzu technického zpracování (kód, url adresy a další)
- srovnání úrovně optimalizace webových stránek s konkurencí
- analýzu překážek pro vyhledávací roboty (přesměrování, duplicity apod.)
- rozbor off-page faktorů, k nimž patří hlavně zpětné odkazy a registrace do katalogů
- srovnání off-page faktorů v konfrontaci s konkurenčními weby
- kompletní plán s přesnými cenami za provedení dalších nezbytných dílčích kroků pro dosažení perfektních výsledků
Analýza by se měla zaměřovat na veškeré podstatné aspekty webových stránek, které by jen trochu mohly ovlivnit úspěšnost ve vyhledávačích. Poskytne kompletní zhodnocení kvality zpracování webu vyhledávači.
Při spolupráci u SEO analýzy je vhodné dodat
- 5 – 10 URL největších konkurentů
- přístup ke statistikám návštěvnosti (pokud jsou k dispozici)
- 5 – 10 klíčových slov, která jsou zásadní
- FTP přístup k webu pro důkladnější zkoumání
- souhrnný report z veškerých PPC systémů (pokud služby PPC systému již využíváte)
- zprávu z reklamní kampaně, pokud nějaká probíhá